چگونه با درب‌های ایمنی ارزش ساختمان را چند برابر کنیم؟

  • تاریخ انتشار : 2023/11/08
  • نظرات : بدون نظر

استفاده از درب ‌های ایمنی چه تاثیری بر روی قیمت ساختمان دارد. همان‌طور که می‌دانید در دهه‌های اخیر استفاده از درب‌های ایمنی که در کشور ما به اشتباه درب ضد سرقت گفته می‌شود؛ رشد چشمگیری داشته است. علت این استقبال زیاد مقاومت بالای این درب در مقایسه با درب‌های قدیمی است. معمولا درب‌های ایمن به دلیل داشتن ساختار مقاومی که دارند؛ ضریب امنیت ساختمان را ارتقا می‌دهند. هر قدر امنیت ساختمان تضمین شود بدون شک ارزش افزوده آن ساختمان چند برابر می شود. چرا که حس امنیت لازمه یک زندگی آرام است. در این مقاله از سری مقالات سبلان در،  قصد داریم درباره همین موضوع یعنی مزیت‌های استفاده از درب‌ های ایمنی و تاثیر آن در قیمت منزل صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بدانیمنکات اجرایی خرید و نصب آسانسور

مزایای استفاده از درب های ایمنی

برای اینکه تاثیر دربهای ایمنی بر قیمت ساختمان را بدانیم لازم است در ابتدا مزایای تجهیز ساختمان به این درب ها را مروری کرده باشیم

مقایسه درب‌های ضد سرقت با درب‌های معمولی 

معمولا درب‌های قدیمی جنسی چوبی و متفاوت دارند. اما درب‌های ایمن یا ضد سرقت از  ساختار پیچیده‌تری برخوردار هستند.  درب‌ ایمن ترکیبی از چوب و فلز است. یعنی در ساختار داخلی آن ورق‌های فلزی نظیر فولاد به کار رفته و روی آن نیز با روکش چوبی پوشیده شده است. در کل درب‌های ایمن در مقایسه با درب‌های معمولی ساختاری فلزی و نفوذ ناپذیر دارند.

درب‌های ایمن چه تفاوت‌هایی با درب معمولی دارند؟ 

معمولا ایجاد امنیت یا داشتن خانه‌ای ایمن دغدغه بسیاری از افراد است. اکثر افراد تمایل دارند خانه‌ای که در آن زندگی می ‌کنند؛ از امنیت بالایی برخوردار باشد. مسلما درب‌ های معمولی نمی‌توانند این ایمنی را ایجاد کنند. اما درب‌های ضد سرقت  می‌ توانند این خواسته را تا حد زیادی تحقق ببخشند. در این جا تفاوت‌های موجود بین درب ضد سرقت و درب ‌های معمولی را بررسی می‌کنیم.

ضخامت درب‌های ضد سرقت و درب‌های معمولی 

یکی از تفاوت‌های درب ضد سرقت با درب معمولی ضخامت آن‌ها است. ضخامت درب معمولی حدود ۴٫۵ سانتیمتر است در حالی که درب ضد سرقت ۳ سانتی‌متر بیشتر ضخامت دارد.با این حساب مسلما ضخامت چارچوب درب معمولی نیز از چارچوب درب ضد سرقت کمتر است.

نصب درب ضد سرقت 

نصب درب‌های ضد سرقت در مقایسه با درب ‌های معمولی مشکل‌تر است. زیرا این درب به همراه چارچوب نصب می‌شود و رگلاژ آن نیز با توجه به همین رویه انجام می‌شود.

قفل درب ضد سرقت 

قفل درب ضد سرقت و درب‌های معمولی تفاوت فاحشی با هم دارند. قفل‌های درب‌ ضد سرقت سیستم‌هایی تقویت شده هستند که به شدت ایمنی درب را ارتقا می‌دهند. اما در درب ‌های معمولی این‌طور نیست.

تعداد لولاها 

همان‌طور که می‌دانید یکی از یراق آلاتی که امنیت درب ضد سرقت را افزایش می‌دهد؛ لولا است. درب ضد سرقت تعداد بیشتری لولا دارد. به همین دلیل در مقایسه با درب معمولی از امنیت بیشتری برخوردار است.

قابلیت عایق بودن 

یکی از تفاوت‌های درب ضد سرقت با درب ‌های معمولی عایق بودن در برابر صدا و حرارت است. به این معنی که از ورود و خروج صدا و حرارت جلوگیری می‌کند. اما درب‌های معمولی این ویژگی را ندارند.

گارانتی  

معمولا هنگام خرید درب ضد سرقت کاربر گارانتی دریافت می‌کند تا در صورت بروز مشکل از آن استفاده کند. اما درب‌ های معمولی فاقد گارانتی هستند. لازم به ذکر است که گارانتی درب ضد سرقت شامل قفل و یراق آلات است.

ایمنی بالا 

به طور کلی تفاوت اصلی درب ضد سرقت با درب‌های معمولی ایمنی بسیار بالای آن است. درب ضد سرقت به دلیل داشتن بدنه‌ای فلزی و استفاده از یراق آلاتی نظیر قفل و لولا ایمنی به مراتب بالاتری ایجاد می‌کند. اما درب‌های معمولی چنین ساختاری ندارند و مسلما از امنیت بالایی نیز برخوردار نیستند.

تکنولوژی مورد استفاده 

معمولا برای افزایش مقاومت درب‌های ایمی یا ضد سرقت از قابلیت‌های لمسی یا حسگرها استفاده می‌شود. اما درب‌های معمولی فاقد چنین  تجهیزاتی هستند. این خود عامل مهمی است که در نگاه اول سارقین را در درگیر شدن با تکنولوی های مدرن بی خیال کند.

قیمت درب ضد سرقت و درب معمولی 

درب ‌های ضد سرقت در مقایسه با درب‌‌های معمولی ساختاری متفاوت دارند و به دلیل داشتن تجهیزات و قابلیت‌های بیشتر مسلما قیمت بالاتری دارند.  نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که  اگر درب ضد سرقت از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار باشد یا بر روی آن تجهیزات جانبی نصب شده باشد؛ قطعا امکان شکستن، تخریب، برش و اهرم نمودن آن وجود ندارد. با توجه به مطالب گفته شده می‌توان گفت که درب ضد سرقت علاوه بر ایجاد امنیت، کیفیت زیست ساکنان ساختمان را نیز ارتقا می‌دهد.

درب‌های معمولی چه مزایا یا معایبی دارند؟ 

استفاده از درب‌های چوبی معمولی مزایا و معایبی دارد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

خرید از طریق سفارش 

یکی از مزایای درب‌های چوبی معمولی این است که می‌توان این درب‌ ها را با اندازه‌های دلخواه سفارش داد.

طراحی زیبا 

طراحی زیبا و متنوع نیز یکی دیگر از مزایای درب‌های معمولی است.

عایق بودن 

برخی از درب‌ های چوبی معمولی در برابر صوت و گرما عایق هستند. اما این به معنای عایق بودن تمام درب‌های چوبی معمولی نیست.

مقاومت پایین 

معمولا ساختار داخلی درب‌های معمولی از چوب MDF یا چوب ماسیو است و روکش مورد استفاده نیز از همان چوب است. البته از رنگ‌های نیم پلی استر یا پلی استر نیز به منظور زیباتر شدن محصول استفاده می‌شود. به طور کلی در ساختار درب ‌های چوبی معمولی فلزی وجود ندارد. به همین دلیل از مقاومت بالایی برخوردار نیستند.

عدم مقاومت در برابر رطوبت 

درب ‌های معمولی به دلیل ساختار چوبی و ساده‌ای که دارند؛ توان مقاومت در برابر رطوبت را ندارند.

امنیت پایین 

همان‌طور که اشاره شد درب‌های معمولی به دلیل نداشتن ساختار فلزی یا تجهیزات تقویت شده نظیر قفل و لولا از مقاومت پایینی برخوردار هستند و با کوچک ‌ترین ضربه‌ای به راحتی باز می ‌شوند.

چگونه امنیت خانه خود را افزایش دهیم؟ 

معمولا استفاده از قفل دیجیتال، نصب دستگیره دیجیتال، استفاده از قفل آزیردار، استفاده از دزدگیر و نصب دوربین مدار بسته راهکارهایی هستند که به افزایش امنیت خانه کمک می‌ کنند. اما یکی از مهم‌ترین این راهکارها استفاده از درب‌ های ایمنی است. زیرا این درب‌ها ساختاری ضد سرقت و مقاوم دارند و در مدل‌های مختلفی نظیر ضد حریق، اکوستیک، فلزی و غیره تولید می‌شوند. در ضمن در ساختار این درب‌ها از متریال و یراق آلات با کیفیت استفاده می‌شود.

بهترین درب ضد سرقت 

در پاسخ به این سوال باید گفت درب‌هایی که ورق فلزی آن از ضخامت بیشتری برخوردار است؛ بهترین نوع درب ضد سرقت هستند.

آیا برای نصب درب‌های ایمن نیاز به نصاب است؟

معمولا نصب درب ضد سرقت کمی سخت‌تر از درب معمولی است. از طرفی اگر این درب به طور صحیح نصب نشود؛ عملکرد درب با مشکل روبرو می‌شود. به همین دلیل بهتر است این درب‌ها توسط نصاب نصب شوند.

معایب درب‌های ضد سرقت 

در ساختار برخی درب‌های ضد سرقت آلیاژهای غیر استاندارد به کار رفته است. به همین دلیل ممکن است این درب‌ها هنگام آتش سوزی قفل شوند و امکان دسترسی به داخل برای اطفا حریق و خروج افراد وجود نداشته باشد. این امر یکی از معایب بزرگ استفاده از درب‌ های ایمنی است.

استفاده از درب‌های اتوماتیک به عنوان نوعی درب ایمن چه مزایایی دارد؟ 

معمولا استفاده از این نوع درب مزایای زیادی دارد و به غیر از ساختمان ‌های مسکونی در سایر اماکن عمومی نظیر ادارات، شرکت‌ها، بیمارستان‌ها، پاساها و خیلی جاهای دیگر کاربرد دارد.

مهم‌ترین مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیک عبارتند از 

ایجاد راحتی و آسایش برای ساکنین 

درب‌ های اتوماتیک به کمک ریموت باز و بسته می‌شوند. به همین دلیل برای تردد در ساختمان نیاز به پیاده شدن و باز کردن درب نیست. از طرفی در اماکن عمومی نظیر ادارات یا پاساژها امکان تردد و رفت و آمد افراد به راحتی وجود دارد.

ارتقا ایمنی ساختمان 

یکی دیگر از مزایای استفاده از درب ‌های ایمنی نظیر درب‌های اتوماتیک افزایش امنیت ساختمان است. معمولا در ساختمان‌های مسکونی از ریموت استفاده می‌شود که تاثیر زیادی در ایجاد امنیت دارد. دیگر مزیت درب‌های اتوماتیک قابلیت تنظیم سطح یا میزان امنیت است. بنابراین زمان قابل تنظیم برای باز و بسته شدن درب و  ورود و خروج قابل کنترل همگی مواردی است که به ارتقا امنیت ساختمان کمک می‌کند.

زیبایی ظاهری و ارزش ساختمان 

معمولا استفاده از درب ‌های اتوماتیک تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان دارد. بسیاری از کاربران تمایل دارند برای بنای خود از این نوع درب استفاده کنند. زیرا معتقدند که استفاده از این درب‌ها نشانه زیبایی و به روز بودن ساختمان است و ارزش یا به عبارتی قیمت ساختمان را نیز افزایش می‌دهد.

بیشتر بدانیمدرب ضد سرقت ۲۴۵۵

چگونه با درب های ایمنی امنیت و در نهایت ارزش ساختمان را بیشتر می کنیم

  • استفاده از ادرب‌های ضد سرقت نشانه زیبایی و به روز بودن ساختمان است
  • نیاز به پیاده شدن و باز کردن درب نیست
  • امکان شکستن، تخریب، برش و اهرم نمودن آن وجود ندارد
  • در ساختار این درب‌ها از متریال و یراق آلات با کیفیت استفاده شده است.
  • از ورود و خروج صدا و حرارت جلوگیری می‌کند.
  • درب ضد سرقت ۳ سانتی‌متر بیشتر ضخامت دارد.
  • قفل‌های درب‌ ضد سرقت سیستم‌هایی تقویت شده هستند که به شدت ایمنی درب را ارتقا می‌دهند
  • زمان قابل تنظیم برای باز و بسته شدن درب و  ورود و خروج قابل کنترلاز مزایای برتر این درهاست.

 

جمع بندی استفاده از درب ‌های ایمنی  

در این مقاله درباره استفاده از درب ‌های ایمنی یا همان ضد سرقت صحبت کردیم و گفتیم که چه نقشی در ایمنی ساختمان دارند. همچنین در مورد تفاوت‌ درب‌های ایمن با درب‌های معمولی، مزایا و معایب درب‌های معمولی، راه‌های افزایش امنیت منزل، بهترین درب ضد سرقت و نقش درب‌های اتوماتیک به عنوان نوعی درب ایمن مطالبی ارائه شد. چکیده این مطالب لزوم استفاده از درب ‌های ایمن را نشان می‌ دهد. همچنین تاثیر امنیت در ارزش ساختمان را به خوبی بیان می‌کند.