ویژگی‌های درب امنیتی چیست؟

  • تاریخ انتشار : 2023/08/02
  • نظرات : بدون نظر

ویژگی‌ های درب ضد سرقت چیست؟ بهترین درب ضد سرقت بیرونی دارای چه مشخصاتی باشد، امنیت تضمین می‌شود؟ اصلا درب ضد سرقت باکیفیت چه مشخصات یا ویژگی‌هایی دارد که عملکرد آن را منحصربه فرد می‌سازد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هیچ نوع درب ضد سرقتی نمی‌تواند امنیت کامل ایجاد کند و برای تامین امنیت کامل به تجهیزات دیگری نیز نیاز است. اما ویژگی‌ های درب ضد سرقت موضوعی است که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم.

درب‌ امنیتی یا همان درب ضد سرقت یکی از تجهیزات ساختمانی است که ساختار محکمی دارد و به منظور ایمن نمودن ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقایسه با درب‌های معمولی این نوع درب از استحکام بیشتری برخوردار است و تا حد زیادی ضریب امنیت را ارتقا می‌دهد. اما این سوال وجود دارد که درب‌های ضد سرقت با وجود ساختار محکمی که دارند؛ می‌توانند امنیت صد در صدی ایجاد کنند؟

آیا استفاده از درب ضد سرقت ضروری است؟

همان‌طور که می‌دانید درب‌های ضد سرقت ساختاری مستحکم دارند و استفاده از آن‌ها می‌تواند منجر به ایمنی بیشتر شود. این نوع درب عایق خوبی در برابر گرما، سرما و صدا است و در برابر هر گونه تخریب، دستکاری یا اهرم نمودن تا حد زیادی مقاوم است.

ویژگی‌های درب ضد سرقت چیست؟

داشتن بدنه مقاوم 

همان‌طور که می‌دانید در قسمت داخلی این درب‌ها ورق‌های فلزی وجود دارد که مقاومت درب را افزایش داده و مانع ورود افراد غیر مجاز می‌شود. پس استفاده از ورق فلزی یکی از ویژگی‌ های درب ضد سرقت است.

داشتن قفل‌ باکیفیت و زبانه‌دار

داشتن قفل‌ باکیفیت و زبانه‌دار 

قفل نیز یکی از مواردی است که تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت دارد و هر چه تعداد زبانه‌های آن بیشتر باشد؛ درب مورد نظر از کیفیت و امنیت بیشتری برخوردار است.

دارای تنوع ابعاد و ضخامت 

درب‌های ضد سرقتی که در بازار وجود دارند؛ ابعاد استاندارد و ضخامت‌های متفاوتی دارند که این نیز یکی از محاسن این نوع درب است.

اتصال به چهارچوب 

یکی از ویژگی‌های درب ضد سرقت این است که این محصولات از چندین نقطه به چهارچوب متصل می‌شوند. در صورتی که درب‌های معمولی فقط از یک نقطه به چهارچوب متصل می‌شوند.

تنوع روکش 

رویه یکی از مواردی است که به زیباتر شدن درب ضد سرقت کمک می‌کند. روکش‌های درب ضد سرقت نیز از نظر جنس و طرح از تنوع خوبی برخوردار هستند.

عمر طولانی 

استفاده طولانی مدت یکی از ویژگی‌ های درب ضد سرقت است. به طور کلی در صورت استفاده از متریال مرغوب و استفاده صحیح این نوع درب تا مدت‌ها عمر می‌کنند.

عدم قابلیت اهرم نمودن 

درب‌های ضد سرقت به گونه‌ای طراحی شدند که سارقین نمی‌توانند به راحتی با اهرم نمودن درب را باز کنند.

نصب آسان 

معمولا درب‌های ضد سرقت به راحتی بعد از اتمام ساخت و ساز قابل نصب هستند.

جلوگیری از اتلاف انرژی 

در دور تا دور درب‌های ضد سرقت نوارهای لاستیکی یا به عبارتی درزگیر وجود دارند که مانع ورود گرد و غبار و اتلاف انرژی می‌شوند.

دارای دوربین چشمی و زنگ اضافی 

چشمی و زنگ نیز یکی از مزایایی است که در درب‌های ضد سرقت وجود دارد.

قابلیت عایق بودن 

همان‌طور که می‌دانید در قسمت داخلی درب ضد سرقت از پشم سنگ یا پشم نسوز استفاده می‌شود. تا درب در برابر صدا، حرارت، گرما و سرما مقاوم‌تر باشد.

قابلیت ضد آب بودن 

خاصیت ضدآب بودن نیز یکی از ویژگی‌هایی است که در افزایش مقاومت درب موثر است.

عدم شکاف بین درب و چهارچوب 

به طور کلی بین درب و چهارچوب نباید شکاف زیادی وجود داشته باشد. اگر این شکاف بیشتر از ۵ میلیمتر باشد؛ سارقین می‌توانند با کمک میله درب را به راحتی باز کنند.

ضخامت لنگه درب و کلاف آن 

در درب‌های ضد سرقت استاندارد ضخامت لنگه درب ۷ سانتیمتر و قطر آن ۱٫۵ میلیمتر است. ضخامت کلاف نیز ۵ میلیمتر و ابعاد آن ۱۲۰*۵۰ میل است.

چهارچوب 

یکی دیگر از ویژگی‌ های درب ضد سرقت استاندارد داشتن چهارچوبی از جنس آهن یا فولاد نرم است. ضخامت این چهارچوب بین ۱۸ تا ۲۴ سانتیمتر و قطر آن ۱٫۸ میلیمتر است.

بسته شدن راحت درب 

بستن راحت درب یکی از مواردی است که کیفیت آن را نشان می‌دهد. درب‌های ضد سرقت استاندارد با کمی فشار به راحتی بسته می‌شوند.

پر نمودن درب با بتن 

معمولا برای پر کردن درب ضد سرقت از بتن یا پلاستو فوم استفاده می‌شود. بتن در مقایسه با پلاستوفوم امنیت بیشتری دارد اما پلاستوفوم از نظر هزینه گرانتر است.

باز شدن درب 

یکی دیگر از ویزگی‌های درب ضد سرقت میزان باز شدن آن است. درب ضد سرقت استاندارد تا ۱۰۲ سانتی‌متر باز می‌شود.

استفاده از شب بند 

شب بند نیز یکی دیگر از قفل‌هایی است که بر روی درب ضد سرقت نصب می‌شود.

قابلیت تنظیم لولاها

یکی از دلایل کیفیت درب ضد سرقت استفاده از لولاهایی است که قابلیت تنظیم دارند.

وزن درب 

وزن درب ضد سرقت نیز تاثیر زیادی در کیفیت آن دارد. هر چه درب سنگین‌تر باشد از کیفیت بهتری برخوردار است.

عدم ایجاد سرو صدا 

یکی از ویژگی‌ های درب ضد سرقت این است که با باز و بسته نمودن آن سر و صدا ایجاد نمی‌شود.

بهترین درب ضد سرقت 

اگر در خرید درب ضد سرقت هدف زیبایی آن باشد باید گفت درب ضد سرقت چوبی بهترین گزینه است. ولی اگر خریدار به دنبال استحکام و مقاومت بیشتر باشد؛ درب ضد سرقت فلزی گزینه ایده آل است.

بیشتر بدانیمقیمت درب ضد سرقت

چگونه می‌توان امنیت درب ضد سرقت را افزایش داد؟

همان‌طور که ذکر شد درب‌‌های ضد سرقت از استحکام خوبی برخوردار هستند. اما نمی‌توانند امنیت کامل ایجاد کنند. به همین دلیل بهتر است از تجهیزات مدرن نظیر قفل‌های دیجیتال، چشمی هوشمند یا حتی دوربین مدار بسته استفاده شود تا امنیت این درب‌ها ارتقا پیدا کند.

ویژگی مهم درب ضد سرقت چیست؟

معمولا درب ضد سرقت استاندارد ویژگی‌ های بسیاری دارد اما مقاومت در برابر تخریب، دستکاری یا اهرم نمودن یکی از بارزترین ویژگی‌های این نوع درب است.

درب ضد سرقت بیرونی

به طور کلی برای ایجاد امنیت بیشتر از درب ضد سرقت استفاده می‌شود. این درب در فضای بیرونی نیز قابل استفاده است. اما باید این نکته را در نظر داشت که درب مناسب برای فضای بیرونی دربی است که ثبات رنگ دارد و در برابر آب و آفتاب نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.

درب مناسب برای ورودی ساختمان یا پارکینگ کدام است؟

معولا درب‌های ورودی ساختمان باید ایمنی بیشتری ایجاد کنند و در برابر آب و آفتاب نیز از مقاومت خوبی برخوردار باشند. به همین دلیل درب‌هایی که ساختار فلزی دارند مانند درب‌های استیل گزینه مناسبی برای درب ورودی هستند.

مزایای استفاده از درب ضد سرقت

  • وجود بدنه محکم و مقاوم در برابر انواع فشار نظیر تخریب یا اهرم نمودن
  • مقاومت بالا در برابر حرارت به دلیل استفاده از سنگ پشم نسوز در قسمت داخلی درب ضد سرقت
  • امکان نصب قفل‌های باکیفیت بر روی درب ضد سرقت
  • عایق در برابر صدا، گرما و سرما به دلیل وجود پشم سنگ در قسمت داخلی درب ضد سرقت
  • طراحی زیبا و متنوع

بیشتر بخوانیمتماس با سبلان درب

آیا می‌توان از حفاظ آکاردئونی به جای درب ضد سرقت استفاده نمود؟

در پاسخ باید گفت که یکی از ویژگی ‌های درب ضد سرقت وجود لولاهای مخفی است که دسترسی به آن‌ها برای سارقین دشوار است. اما در حفاظ آکاردئونی از قفل‌های مقاومی استفاده می‌شود ولی لولاهای آن در دسترس هستند و با کوچک‌‌ترین فشاری باز می‌شوند.

معایب استفاده از درب ضد سرقت چیست؟ 

همان‌طور که می‌دانید درب ضد سرقت ویژگی‌های مثبت زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها مقاومت در برابر فشار‌های خارجی است. اما هنگامی که آتش سوزی رخ دهد؛ همین ویژگی مانع باز شدن درب و دسترسی به داخل است.

درب‌های معمولی چه ویژگی‌هایی دارند؟

  • درب‌های معمولی در مقایسه با درب‌های ضد سرقت از مقاومت و استحکام پایین‌تری برخوردار هستند.
  • در برابر حرارت مقاومت چندانی ندارند.
  • قابلیت عایق در برابر سرما و گرما ندارند.
  • در برابر صدا و انرژی نیز عایق نیستند.
  • به دلیل نوع ساختار در مقایسه با درب ضد سرقت عمر کوتاه‌تری دارند.
  • لولاهای آن‌ها در دسترس بوده و سارقین می‌توانند با اهرم نمودن درب را باز کنند.
  • قفل درب‌های معمولی نیز در مقایسه با قفل درب ضد سرقت مقاومت چندانی ندارد و به راحتی باز می‌شود.
  • درب‌های معمولی مانند درب ضد سرقت در برابر حرارت مقاوم نیستند و در نهایت دچار حریق می‌شوند.
  • برای نصب درب معمولی نیاز به نصاب نیست.

جمع بندی

در این مقاله درباره ضرورت استفاده از درب ضد سرقت، ویژگی‌ های درب ضد سرقت و بهترین نوع آن صحبت کردیم. همچنین در مورد مزایای درب ضد سرقت، ویژگی‌های درب‌های معمولی و درب ضد سرقت بیرونی مطالبی ارائه گردید.نمونه ای از این ویژگی هاشامل قفل‌ باکیفیت و زبانه‌دار، تنوع ابعاد و ضخامت و روکش، اتصال مناسب به چهارچوب، عمر طولانی، عدم قابلیت اهرم نمودن ، داشتن دوربین چشمی و زنگ اضافی ، عدم شکاف بین درب و چهارچوب ، ضخامت لنگه درب و کلاف آن ، پر نمودن درب با بتن و قابلیت تنظیم لولاها بو د که به اختصار با هر یک آشنا شدیم. با توجه به مطالب گفته شده باید این نکته را در نظر داشت که ایجاد امنیت مهم‌ترین عامل برای انتخاب درب ضد سرقت است. پس با انتخاب یک درب ضد سرقت باکیفیت و استاندارد می‌توان امنیت مورد نظر را تا حد زیادی تامین کرد.