معرفی درب ضد سرقت کلاسیک

  • تاریخ انتشار : 2022/09/12
  • نظرات : بدون نظر

درب ضد سرقت کلاسیک چه نوع دربی است؟ اگر از اهمیت درب‌های ضد سرقت در ایجاد امنیت خانه و محل کار اطلاع داشته باشید، قطعا قصد خرید درب ضد سرقت را خواهید داشت؛ اما بهتر است قبل از خرید با انواع درب‌های ضد سرقت آشنا شوید. یکی از رایج‌ترین انواع درب‌های ضد سرقت، درب ضد سرقت کلاسیک است که در این مقاله قصد داریم به معرفی این درب بپردازیم.

 

بیشتر بدانید : انواع درب ضد سرقت

 

چرا باید از درب ضد سرقت استفاده کنیم؟

درب خانه، اصلی‌ ترین محل ورودی به خانه است و اگر شما بخواهید فضایی امن و آرام را در خانه برقرار کنید، باید از استحکام و امنیت این راه ورودی مطمئن شوید. درب‌های ضد سرقت، یکی از مهم‌ترین محصولاتی هستند که آمار ورود سارقین و افراد سوء استفاده گر را به خانه یا محل کار را کاهش می دهند. این دربها در حفظ امنیت محیط بسیار تاثیرگذار هستند. درب‌های ضد سرقت دارای مدل‌های مختلفی هستند و از لحاظ نوع مدل، جنس و کشور تولید کننده با یکدیگر متفاوت هستند.

 

مزایایی که این نوع دربها دارند بسیار زیاد است که ما به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

مزایای درب‌های ضد سرقت به صورت خلاصه:

  • از ورود سارقین جلوگیری و یا زمان ورود آنها را طولانی می کند.
  • مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به درهای معمولی دارند
  • درب‌های ضد سرقت می‌توانند عایق صدا باشند
  • دارای قفل چند زبانه هستند و مقاومت بسیار بالایی دارند

انواع مدل درب های ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت به دو دسته درب‌ ضد سرقت داخلی و درب‌ ضد سرقت بیرونی تقسیم می‌شوند. درب ضد سرقت داخلی برای محیط‌های داخلی که فضایی سر پوشیده دارند استفاده می‌شود. مثلا در ورودی به آپارتمان و درب ورودی به لابی ساختمان.

درب‌های ضد سرقت داخلی از انواع مختلفی برخوردار هستند که به دو دسته درب ضد سرقت مدرن و درب ضد سرقت کلاسیک تقسیم می‌شوند.

در ادامه به ویژگی‌های هر دو نوع مدل خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که چه نوع دربی برای شما مناسب می‌باشد. درب‌های ضد سرقت می‌توانند از لحاظ کشور تولید کننده نیز به دسته ‌های مختلفی تقسیم شوند.

درب ضد سرقت کلاسیک

صحبت از واژه کلاسیک که می‌شود؛ طرح‌ها و سازه‌های قدیمی به ذهن انسان خطور می‌کند و واژه کلاسیک به نوعی یادآور هنر و سبک و سیاق قدیمی می‌باشد. بنابراین نام گذاری این نوع مدل درب‌های ضد سرقت بی ارتباط به این موضوع نمی‌باشد. درب‌های ضد سرقت کلاسیک همانطور که از نامشان مشخص است دارای طرح‌های برجسته و قاب ‌بندی‌های کلاسیک هستند و برخی‌ از آن‌ها یادآور درهای سلطنتی و قدیمی می‌باشند. بنابراین شما می‌توانید از روی برجستگی ‌ها و تورفتگی آن‌ها، کلاسیک بودن درب را تشخیص دهید.

درب ضد سرقت کلاسیک

درب ضد سرقت کلاسیک با روکوب و تاج

چرا درب ضد سرقت کلاسیک را انتخاب کنیم؟

درب‌ ضد سرقت کلاسیک را می‌توان از دو جهت از درب‌های ضد سرقت مدرن متمایز کرد.

اول اینکه طراحی  درب‌ های ضد سرقت به گونه ای است که زیبایی آن بر کسی پوشیده نیست، بطوری که تنها با نگاه به طرح و شکل آن می‌توان از استقامت آن مطمئن شد.

همچنین استفاده از درب‌های ضد سرقت کلاسیک، اصالت و شکوه خاصی به ورودی منزل شما می‌دهد؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد که به داشتن خانه‌های لوکس علاقه‌مند هستند، از درب‌های ضد سرقت کلاسیک استفاده می‌کنند.

از طرف دیگر، ساختار و مقاومت این نوع درب‌ها نسبت به درب‌های ضد سرقت مدرن بیشتر است. 

همین ویژگی سبب شده  که درب‌های ضد سرقت کلاسیک قیمت بالاتری نسبت به دیگر درب‌ها داشته باشند.

مزایای درب ضد سرقت کلاسیک چیست؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه به مزایای درب ضد سرقت کلاسیک اشاره کنیم، ویژگی‌های زیر را نام می‌بریم:

  • این نوع دربها از زیبایی بیشتری برخوردار هستند
  • این نوع درب‌ها دارای طرح‌های هنری و نمایانگر هنر کلاسیک هستند
  • مقاومت این نوع درب‌ها بیشتر است.
  • اسکلت داخلی درب در مدل کلاسیک ضخامت بیشتری دارد

درب کلاسیک از چه جنسی تشکیل شده است؟

این درب‌های ضد سرقت، از جنس‌های مختلفی تشکیل می‌شوند و در ساخت آن‌ها از ورق و پروفیل آهنی، آلومینیوم و چوب استفاده می‌شود.

روکش درب‌های امنیتی کلاسیک از چوب‌های راش، گردو، بلوط استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید درب ضد سرقت کلاسیک با طرح مورد نظر خودتان را سفارش دهید، می‌توانید نوع چوبی را که به عنوان روکش درب استفاده می‌شود انتخاب کنید.

ابعاد درب ضد سرقت کلاسیک

درب‌های ضد سرقت کلاسیک دارای ابعاد مختلفی هستند. از آنجایی که چهارچوب خانه هر کس ابعاد بخصوص خودش را دارد؛ شما می‌توانید با توجه به ابعاد چهارچوب، ابعاد مورد نظر درب خود را به تولید کننده سفارش دهید. گاهی اوقات نیز ابعاد چهارچوب استاندارد بوده و با بسیاری از درب‌ها سازگار می‌باشد. بنابراین در چنین حالتی نیاز به تخریب چهارچوب و بازسازی مجدد آن‌ نمی‌باشد. اما اگر چهارچوب کوچک‌تر از ابعاد درب باشد، یا باید دربی با همان ابعاد سفارش داد و یا با تخریب چهارچوب، مجدد آن را با ابعاد درب بازسازی کرد. البته تخریب چهارچوب هزینه مازاد دارد.

ما در کارخانه سبلان درب ابعاد ۲۱۰ * ۱۰۵ – ۲۱۰ * ۱۱۰ – ۲۱۵ * ۱۱۵ و ۲۱۸ * ۱۱۸ را به صورت سری تولید می کنیم و ابعاد خارج از اندازه هایی که به آنها اشاره شد به صورت سفارشی تولید می گردد.

درب ضد سرقت مدرن

این درب‌ها  از لحاظ طرح و نمای ظاهری در مقابل درب‌های ضد سرقت کلاسیک قرار می‌گیرند.

درب‌های ضد سرقت مدرن از ساختار ساده‌تری برخوردار هستند و بر روی روکش درب‌ها طرح پیچیده یا تورفته بکار نمی رود. روکش درب ضدسرقت مدرن نیز از چوب‌های راش، گردو، بلوط تشکیل شده است. در ضد سرقت مدرن همانطور که از اسمش پیداست، طرح‌های متفاوت‌تر و ناآشناتری داشته و از این رو برای علاقه‌مندان به طرح‌های نو و جدید خوشایند خواهد بود. سادگی و مینیمال بودن در طراحی این نوع درب‌ها حرف اول را می‌زند.

درب ضد سرقت مدرن

درب ضدسرقت مدرن

معرفی بیشتر : درب ضد سرقت مدرن

درب ضد سرقت کلاسیک یا مدرن؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

در انتخاب هر کدام یک از این نوع درب‌ها عوامل مختلفی دخیل می‌باشد. ما سعی کردیم به طور کامل به ویژگی درب‌های کلاسیک و درب‌های مدرن بپردازیم. در نگاه اول سلیقه هر فرد در انتخاب نوع درب می‌تواند تاثیرگذار باشد. اگر شما به ساختارها و دیزاین‌های مدرن علاقه‌مند هستید و خانه شما نیز ساختاری مدرن دارد، انتخاب درب ضد سرقت مدرن می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد. هر چند برخی از درب‌های ضد سرقت کلاسیک نسبت به درب‌های مدرن گران‌تر هستند. اما از لحاظ کیفیت در رده تقریبا یکسانی قرار دارند و شما می‌توانید یک درب مدرن را با کیفیت مشابه با یک درب کلاسیک انتخاب کنید. درب‌های کلاسیک دارای طرح‌های پیچیده‌تر و برجستگی‌های بیشتری هستند؛ در حالی که درب‌های مدرن ساده هستند و ظاهری مینیمال دارند. بنابراین به جزء جنبه مالی و اقتصادی به انتخاب و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

درب ضد سرقت ایرانی

همانطور که گفتیم درب‌های امنیتی می‌توانند از لحاظ کشور سازنده به دسته‌های مختلفی تقسیم شوند. این درب‌ها از لحاظ کشور سازنده به ۴ دسته درب‌ ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ترکی، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایتالیایی تقسیم می‌شوند.

درب‌های ایرانی به دو شکل ساخته و یا مونتاژ می‌شوند. این دربها یا مونتاژ شده از شرکت‌های ترکی هستند و یا کاملا به طور منحصر به فرد در ایران ساخته می‌شوند.

اگر به دنبال درب ضد سرقت ارزان هستید، باید بدانید که این دربها  نسبت به درب‌های ضد سرقت ترکی و ایتالیایی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

اما کیفیت آن‌ها نسبت به درب‌های ضد سرقت چینی بالاتر بوده و در نتیجه قیمت‌ آن‌ها نیز از درب‌های چینی بیشتر است.

بهترین درب ضد سرقت کدام است؟

درب‌های مذکور از جنس‌های مختلفی ساخته شده و دارای ویژگی‌های متفاوتی  هم هستند. انتخاب بهترین درب امنیتی در دو حالت امکان پذیر است؛ یکی اینکه به شرایط محیطی خانه خود آگاه باشید؛ به عنوان مثال بسیاری از درب‌ها در برابر رطوبت یا حرارت مقاوم هستند و این ویژگی‌ می‌تواند با توجه به شرایط شما متغیر باشد. همچنین درب‌های ضد سرقت مقاوم از وزن بالایی برخوردار هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. اما برای اینکه فریب افرادی که درب‌های ضد سرقت را با ظاهری گول زننده اما بی‌کیفیت به شما معرفی می‌کنند، نخورید، بهترین راه تماس با یک متخصص و مشورت با آن است.

درب ضد سرقت ایرانی یا  خارجی؟ کدام بهتر است؟

همچنین کشور سازنده در کیفیت یک درب ضد سرقت نقش تعیین کننده‌ای دارد. به عنوان مثال درب‌های ضد سرقت ترکی از درب‌های ضد سرقت ایرانی بهتر هستند؛ با این حال امکان دارد برخی درب‌های ضد سرقت ترکی با کیفیت پایین‌تری نسبت به درب‌های ضد سرقت ایرانی تولید شوند: بنابراین مشاوره با یک متخصص بهترین گزینه‌ای است که پیش رو دارید.

در برخی از شرکت های ایرانی بهترین درب ضد سرقت تولید می گردد و ساختمان سازان و معماران می‌توانند با قیمت مناسب‌تری درب‌های ضد سرقت باکیفیت ایرانی را خریداری کنند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به معرفی درب ضد سرقت کلاسیک و مقایسه آن با درب  مدرن پرداختیم و انواع درب‌های ضد سرقت را به طور خلاصه مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که گفتیم درب‌های ضد سرقت از لحاظ نوع به دو نوع کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستند. درب‌های ضد سرقت کلاسیک، دارای طرح‌های کلاسیک هستند و اصالت و وقار را به ویژگی‌های خانه می‌افزایند. این نوع درب‌ها ساختار محکم و بسیار مقاومی دارند.

 

شرکت سبلان درب مهر

تولید کننده درب ضد سرقت کلاسیک و مدرن