معرفی درب ضد سرقت مدرن

  • تاریخ انتشار : 2022/09/12
  • نظرات : بدون نظر

درب ضد سرقت مدرن برای افزایش ایمنی خانه استفاده می‌شود. دربهای ضد سرقت دارای دو مدل  مدرن و کلاسیک هستند. برای حفظ ایمنی و آرامش خانه، داشتن یک درب ضد سرقت از اهمیت بالایی برخوردار است. خانه مامن آرامش است و باید تمامی افرادی که در آن زندگی می‌کنند احساس امنیت و راحتی داشته باشند. نصب درب‌های ضد سرقت می‌تواند ایمنی خانه شما را تضمین کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی درب ضد سرقت مدرن بپردازیم و آن را با سایر درب‌ها مقایسه کنیم. اگر این سوال برایتان پیش آمده که درب ضد سرقت از نوع مدرن برای خانه مناسب است یا درب ضد سرقت کلاسیک، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

با انواع درب‌های ضد سرقت مدرن و کلاسیک آشنا شوید

درب‌های ضد سرقت دارای انواع مختلفی هستند و از چند جهت به دسته ‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. درب ‌های ضد سرقت را می‌توان از لحاظ جنس، کشور سازنده و نوع مدل آن دسته بندی کرد. ابتدا به سراغ معرفی انواع درب‌های ضد سرقت از لحاظ مدل می‌رویم. درب‌های ضد سرقت به دو مدل مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شوند.

درب ضد سرقت مدرن

بیشتر بخوانید: درب ضد سرقت

درب ضد سرقت مدرن

این دربها همانطور که از نامش مشخص است دارای ساختار و طراحی مدرن می‌باشد. برخلاف درب‌های ضد سرقت کلاسیک که دارای ساختار قدیمی و کلاسیک هستند، طراحی و نمای درب مدرن مینیمال بوده  و از ساختارها و الگوهای نو و خاص در طراحی آن‌ها استفاده شده است. اگر علاقه‌مند به سبک و سیاق مدرن هستید و خانه شما دارای ساختار مدرن و امروزی می‌باشد، انتخاب این نوع درب سازگاری بیشتری با خانه شما خواهد داشت. با این حال قبل از خرید مطمئن شوید که درب مورد نظر شما با ساختار و نمای کلی خانه سازگار می‌باشد یا خیر؛ تا بتوانید مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

چرا درب ضد سرقت مدرن گزینه مناسبی است؟

این درب‌ها به‌دلیل سادگی ظاهری از قیمت مناسب‌تری نسبت به درب‌های ضد سرقت کلاسیک برخوردار هستند؛ هر چند از لحاظ کیفیت در جایگاه یکسانی قرار دارند. با این حال چیزی که قیمت یک درب ضد سرقت را تعیین می‌کند، کیفیت و مواد استفاده شده در ساخت آن است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند درب ضد سرقت شما مدرن باشد یا کلاسیک، مهم ویژگی‌های آن درب می‌باشد. درب ضد سرقت مدرن برای افرادی مناسب است که به طرح‌ها و دکوراسیون‌های مدرن علاقه دارند و مینیمال گرا هستند.

درب ضد سرقت مدرن چه مزایایی دارد؟

  • درب های مذکور ظاهری لوکس و مدرن دارد
  • طرح‌های استفاده شده در درب‌ ضد سرقت مدرن، الگوهایی جدید و منحصر به فرد داشته و از الگوهای قدیمی پیروی نمی‌کند
  • این نوع درب‌ها به ظاهر خانه شما، ظاهری مدرن و امروزی می‌بخشد.
  • در ساخت این نوع درب‌ها از چوب‌های باکیفیت و متریال مقاوم استفاده شده است.

 

جنس درب ضد سرقت مدرن از چیست؟

مواد مختلفی ساختار یک درب امنیتی را تشکیل می‌دهند. روکش درب‌های ضد سرقت به صورت استاندارد از انواع مختلف چوب تشکیل شده که رایج‌ترین و پر استفاده ترین آن‌ها چوب گردو، راش و بلوط می‌باشد. شیشه ، استیل ، آهن، پروفیل آهن و آلومینیوم از دیگر مواد استفاده شده در ساخت درب ضد سرقت مدرن می‌باشند. چوب گردو از گران‌ترین چوب‌هایی است که در ساخت درب های ضد سرقت به کار می‌رود و معمولا به این نوع درب‌ها که دارای روکش چوب گردو هستند، درب های ضد سرقت لوکس گفته می‌شود. البته درب‌های ضد سرقت لوکس هم به صورت مدرن و هم به صورت کلاسیک طراحی می‌شوند.

ابعاد درب ضد سرقت مدرن چگونه است؟

ابعاد دربهای ضد سرقت مدرن می‌تواند توسط خریدار سفارش داده شده و سازندگان هم می‌توانند درب مورد نظر شما را مطابق با چهارچوب خانه شما طراحی کنند. البته اکثر درب‌های ضد سرقت دارای ابعاد استانداری هستند و با اکثر چهارچوب‌ها سازگاری دارند. با این حال اگر می‌خواهید یک درب ضد سرقت آماده خریداری کنید و اندازه آن با چهارچوب خانه سازگاری ندارد؛ ناچار هستید چهارچوب خانه را تخریب کرده و متناسب با ابعاد، درب جدید را بازسازی کنید.

قیمت درب ضد سرقت مدرن

درب‌های ضد سرقت مدرن دارای روکش‌های مختلفی هستند و به‌ همین دلیل از لحاظ قیمتی متفاوت هستند. عوامل دیگر تاثیرگذار در قیمت این درب‌های کشور سازنده، مواد سازنده و ابعاد آن هستند. درب‌های ضد سرقت مدرن موجود در بازار توسط کشورهای ایران، ترکیه، چین و ایتالیا ساخته شده اند. قیمت درب ضد سرقت مدرن ایرانی نسبت به نوع مشابه چینی بیشتر است و از کیفیت بالاتری برخوردار است؛ از طرفی دیگر قیمت درب‌های ضد سرقت ایرانی نسبت به مدل‌های ترکی و ایتالیایی ارزان‌تر است. در هر صورت اگر قصد خرید یک درب مدرن باکیفیت را دارید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا به شما در انتخاب مناسب ترین درب ضد سرقت با توجه به بودجه شما کمک کند.

درب ضد سرقت مدرن بهتر است یا درب ضد سرقت کلاسیک؟

تنها عاملی که می‌تواند تعیین کند کدام یک از این نوع در بهتر است، سلیقه شما و ساختار کلی خانه شماست. همانطور که گفتیم درب‌های ضد سرقت مدرن برای خانه‌های امروزی که طراحی مدرنی دارند مناسب است؛ از طرفی دیگر افرادی که علاقه‌مند به طرح‌های مجلل و کلاسیک هستند می‌توانند درب‌های ضد سرقت کلاسیک را انتخاب کنند؛ در هر صورت تفاوتی در نوع کیفیت این نوع درب‌ها وجود ندارد و کیفیت هر کدام از این نوع مدل، بستگی به ویژگی‌های تشکیل دهنده آن دارد.

درب های لوکس و مدرن در چه کشورهایی تولید می‌شوند؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، درب‌های ضد سرقت می‌توانند از لحاظ کشور سازنده دسته بندی شوند. در حال حاضر درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران توسط چهار کشور یعنی ایران، ترکیه، چین و ایتالیا تولید می‌شود که هر کدام از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار هستند.

درب ضد سرقت ایرانی

درب‌های ضد سرقت ایرانی به دو روش در کشور ایران تولید می‌شوند. برخی از این درب‌ها، مونتاژ و کپی درب‌های ضد سرقت ترکی هستند که طبیعتا نسبت به اصل این نوع درب‌ها از کیفیتی متوسط‌ برخوردار هستند. اما دسته‌ای از درب‌های ضد سرقت ایرانی با بهترین کیفیت در ایران تولید می شوند و می‌توانند با سایر درب‌های ضد سرقت خارجی رقابت کنند. در درب‌های ضد سرقت مدرن ایرانی معمولا از چوب راش و بلوط استفاده می‌شود و دارای استقامت بالایی هستند.  این نوع درب‌ها دارای قفل ۸ زبانه هستند و معمولا به صورت تک لنگه تولید می‌شوند.

بهترین درب ضد سرقت ایرانی

برای انتخاب بهترین درب های ضد سرقت ایرانی باید به میزان مقاومت آن و کیفیت آن توجه کنید. نوع مواد به کار رفته در درب می‌تواند در کیفیت آن بسیار تاثیرگذار باشد. بهترین درب ضد سرقت ایرانی درهایی هستند که مونتاژ نیستند و به صورت منحصر به فرد در ایران با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند. برای اطلاع از اصالت این نوع درب‌ها حتما با یک متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برگزینید.

درب ضد سرقت خارجی

درب‌های ضد سرقت خارجی در سه کشور ایتالیا، ترکیه و چین تولید می‌شوند و هر کدام کیفیت متفاوتی دارند. معمولا درب‌های ضد سرقت فلزی در کشور چین تولید می‌شوند و در دسته درب‌ ضد سرقت ارزان قرار می‌گیرند. این نوع درب‌ها دارای روکش فلزی هستند و قفل‌های ۱۳ زبانه دارند که مقاومت بسیار بالایی دارد. درب های ضد سرقت مدرن ایتالیایی از لحاظ طرح و ساختار نسبت به سایر درب‌های دیگر کیفیت بالاتری دارند و اغلب آن‌ها دارای ساختار جوبی هستند. البته در ساخت بعضی از این دربها از روکش PVC نیز استفاده می گردد.

درب ضد سرقت مدرن ترک

کشور ترکیه یکی از صادرکنندگان اصلی درب‌های ضد سرقت می‌باشد و محصولات بسیار باکیفیت و بنامی  را در این زمینه به بازار عرضه می کند. سابقا که تولید درب ضد سرقت در داخل ایران محدودیت داشت تعداد بسیار زیادی از این درب‌ها به صورت مستقیم وارد کشور و تعدادی هم  مونتاژ و از روی نمونه اصلی کپی می‌شدند. اکثر درب های ضد سرقت در این کشور دارای روکش چوبی هستند. این نوع درب‌های از ۴ لولا تشکیل می شود و برای ساخت پاشنه درب، از جنس استیل ضد زنگ استفاده می گردد.

درب ضد سرقت لوکس با درب ضد سرقت مدرن متفاوت است؟

درب‌های ضد سرقت لوکس می‌توانند در دسته درب‌های کلاسیک و درب‌های مدرن قرار بگیرند. ویژگی‌ ای که این نوع درب‌ها را با سایر درب‌های ضد سرقت متمایز می‌کند، طرح‌های آن است. در ساخت درب‌های ضد سرقت لوکس از شیشه ، استیل و MDF استفاده می‌شود. قیمت درب ضد سرقت لوکس بستگی به نوع روکش آن دارد. یکی از روکش‌های رایجی که در ساخت این نوع درب به کار می‌رود، روکش گردوست که از کشورهای دیگر وارد می‌شود و در ایران با نام روکش گردوی آمریکایی کاربرد دارد. روکش‌های چوب آفریقایی و چوب بلوط از دیگر روکش‌هایی است که برای ساخت این درب استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانیمقیمت درب ضد سرقت

جمع بندی

در این مقاله به معرفی درب ضد سرقت مدرن پرداختیم و با ویژگی‌ها و انواع آن آشنا شدیم. درب‌های ضد سرقت مدرن دارای طراحی و ساختار امروزی هستند و برای افرادی که علاقه‌مند به الگوهای جدید و متفاوت هستند بسیار مناسب می‌باشد. درب‌های ضد سرقت مدرن دارای روکش‌های مختلفی هستند و بیشتر توسط ۴ کشور یعنی ایران، ترکیه، ایتالیا و چین تولید می‌شوند. قیمت این نوع درها با توجه به نوع کشور سازنده و مواد تشکیل دهنده آن متفاوت می‌باشد.

شرکت سبلان درب مهر 

تولید کننده درب ضد سرقت مدرن و کلاسیک لوکس