عوامل موثر در قیمت درب ضد سرقت

  • تاریخ انتشار : 2023/11/23
  • نظرات : بدون نظر

استفاده از درب‌های ضد سرقت یکی از بهترین‌ راه‌ها برای حفظ امنیت خانه و محل کار هستند. اگر قصد خرید درب ضد سرقت را دارید باید بدانید که عوامل مختلفی در قیمت درب ضد سرقت تاثیرگذار هستند . شما با آشنایی با این عوامل، می ‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و در عین حال متناسب با بودجه خود هزینه کنید. در این مقاله عوامل موثر در قیمت درب ضد سرقت را بررسی می‌کنیم تا بر اساس آن کیفیت و کارایی اینگونه درب‌ها نیز مشخص شود. پس تا انتها همراه ما باشید.

باهم بخوانیم:انواع درب ضد سرقت

چه عواملی در قیمت درب ضد سرقت موثر هستند؟

عوامل زیادی در تعین قیمت دربها دخیل هستن که ما به اجمال به تعدادی از این عوامل اشاره می کنیم.

کشور تولید کننده

درب‌های ضد سرقت موجود در بازار توسط ۴ کشور تولید می‌شود. ایران، چین، ترکیه و ایتالیا. در حال حاضر بهترین درب‌های ضد سرقت از لحاظ کیفیت توسط کشور ترکیه و ایتالیا ساخته می‌شود. اما بیشترین درب‌های ضد سرقت موجود در کشور توسط ایران و ترکیه تولید می‌شود. درب‌های ضد سرقت ایتالیایی به دلیل قیمت خیلی بالا، با استقبال کمتری مواجه شده اند. درب‌ های ضد سرقت تولید شده در ایران یا توسط طراحان ایرانی به طور کامل طراحی و ساخته شده و یا مونتاژهایی از کارهای ترکی هستند. همچنین لازم به ذکر است که کیفیت درب‌های ضد سرقت ایرانی از درب‌های ضد سرقت چینی بالاتر است.

جنس بدنه

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت درب ضد سرقت، جنس بدنه آن است. درب‌های ضد سرقت از لحاظ جنس بدنه به ۵ دسته تقسیم می‌شوند:

  • چوبی
  • فلزی
  • کامپوزیت
  • HDF
  • PVC

درب‌های ضد سرقت چوبی در دسته گران‌ترین نوع درب‌های ضد سرقت قرار می‌گیرند. البته در درب‌های ضد سرقت چوبی نیز دسته بندی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند در تعیین قیمت اثرگذار باشند. به عنوان مثال درب‌هایی که از جنس چوب طبیعی مانند چوب گردو یا راش ساخته شده اند قیمت بیشتری نسبت به چوب‌های مصنوعی یا MDF دارند. درب‌‌‌های ضد سرقت فلزی از استیل ضد زنگ ساخته شده اند؛ درب‌های ضد سرقت فلزی در کشور چین تولید شده و سپس به ایران وارد می‌شوند. قیمت این نوع درب‌ها نسبت به درب‌های چوبی کمتر است. درب‌های PVC‌ نیز یکی از نمونه‌های مدرن درب‌های ضد سرقت بوده که به دلیل قیمت مناسب و همچنین کیفیت بالا مورد استقبال زیادی قرار گرفته است؛ اینگونه درب‌ها در برابر رطوبت نیز مقاوم هستند.

روکش و رویه درب ضد سرقت

روکش درب ضد سرقت، لایه‌ای است که بر روی بدنه اصلی درب قرار می‌گیرد و کیفیت آن در دوام و ماندگار درب بسیار تاثیرگذار است. روکش‌ درب ضد سرقت نیز دارای تنوع زیادی است و شامل روکش چوب طبیعی، روکش درب سی ان سی، روکش پی وی سی، روکش MDF‌ و روکش فلزی، روکش ملامینه، روکش لمینت و روکش هات پرس می‌شود. بهترین نوع روکش‌ها روکش‌ های ساخته شده از چوب طبیعی هستند. روکش‌های پی وی سی نیز کیفیت مناسبی داشته و به دلیل مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت، بیشتر در محیط‌هایی از جمله سرویس‌های بهداشتی، حمام و یا به عنوان درهای ورودی در محیط‌های روباز استفاده می‌شوند. روکش‌های ام دی اف نیز مانند روکش‌های چوب طبیعی هستند اما ظاهر آن‌ها مصنوعی است. این جنس وزن سبکی داشته و در عین حال مقاومت بالایی دارد.

ارازن‌ترین روکش درب ضد سرقت

گران‌ترین نوع روکش، روکش‌های ساخته شده از چوب طبیعی و ارزان‌ترین روکش، روکش‌های هات پرس هستند. رایج‌ترین چوبی که در روکش‌های طبیعی استفاده می‌شود چوب گردو و راش هستند. روکش‌های هات پرس هرچند قیمت بسیار پایینی دارند؛ اما به دلیل کیفیت پایین چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. برای ساختمان سازهایی که قصد دارند به صورت عمده درب ‌های ضد سرقت را خریداری کنند و می‌خواهند درب‌ها از کیفیت خوبی برخوردار باشند، بهترین گزینه هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ اقتصادی، درب‌های سی ان سی می‌باشد. روکش‌ها سی ان سی روکش‌های ام دی اف هستند که انواع طرح‌های مختلف توسط دستگاه سی ان سی بر روی آن‌ها حک می‌شود. روکش‌های سی ان سی علاوه بر کیفیت بالا، دارای زیبایی ظاهری هستند.

نوع قفل درب ضد سرقت

نوع قفل به کار رفته در درب‌های ضد سرقت از دیگر عواملی است که بر روی قیمت درب ضد سرقت تاثیر می‌گذارد. تمامی قفل‌های موجود در ایران توسط کشور ترکیه تولید شده و وارد ایران می‌ شوند. این نوع قفل‌ها انواع مختلفی داشته و هر کدام کاربرد بخصوصی دارند. این قفل‌ها شامل یراق تک قفل، یراق دو قفل، قفل نیمه مرکزی، قفل ضد سرقت آژیردار و قفل کاله می ‌شود. هر چه یک قفل امنیت بیشتری را تامین کند و ساختار امن‌تری داشته باشید، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

بهترین قفل درب ضد سرقت

در حال حاضر بهترین نوع قفل درب ضد سرقت، قفل‌های کاله می‌باشند. قفل کاله، یک قفل ۱۴ زبانه بوده که از سمت پایین، وسط و بالا باز می‌شود. وقتی صحبت از امنیت می‌شود طبیعتا قفلی انتخاب می‌شود که بهترین عملکرد را در حفظ ایمنی دارد. قفل کاله به دلیل داشتن بیشترین زبانه به پرفروش‌ترین و محبوب ترین قفل ضد سرقت در ایران تبدیل شده است. بر روی اکثر بهترین درب‌های ضد سرقت، قفل کاله ترک نصب شده است. طبیعتا قیمت این نوع قفل نسبت به قفل‌های دیگر بیشتر است.

ابعاد و وزن درب ضد سرقت

ابعاد و وزن درب‌های ضد سرقت تعیین کننده حجم متریال استفاده شده در داخل درب هستند. بنابراین می‌توانند در تعیین قیمت درب ضدسرقت نقش بسزایی داشته باشند. ابعاد درب ‌های ضد سرقت به دو صورت استاندارد و سفارشی آماده می‌شود. درب‌های استاندارد ابعاد مشخصی دارند و ابعاد آن‌ها بر اساس یک لنگه بودن، یک و نیم لنگه بودن یا دو لنگه بودن متغیر خواهد بود. ابعاد سفارشی نیز توسط خریدار سفارش داده می ‌شود که قیمت آن نیز با توجه به ابعاد سفارش داده شده تعیین می‌شود. وزن درب نیز بر اساس میزان آهن مصرفی و چوب مصرفی متغیر است.

یراق آلات نوع زرت درب ضد سرقت

یراق آلات بخشی از درب هستند که به درب متصل می‌شوند و بیشتر جنبه زیبایی دارند. برای درب‌های ضد سرقت لوکس از یراق آلات بیشتری استفاده می‌شود و طبیعتا در تعیین قیمت تاثیرگذار خواهد بود. اما برخی از لوازم جانبی مانند دستگیره درب و رزت درب می‌توانند باعث تفاوت در قیمت درب‌های ضد سرقت شوند. رزت درب ضد سرقت قسمتی از درب است که نقش مهمی را در ایمنی درب ایفا می ‌کند رزت  قطعه‌ای است که شکسته شدن قفل جلوگیری می‌کند. رزت‌ها از جنس‌های مختلفی از جمله آمینیوم، فولا و زاماک ساخته می‌شوند و هر چه کیفیتی آن بیشتر باشد می‌توند باعث افزایش قیمت درب ضد سرقت شود.

فاصله تا محل نصب

یکی دیگر از عواملی که باید قیمت آن را هنگام خرید درب ضد سرقت در نظر بگیرید، فاصله تا محل نصب است. همانطور که می‌دانید، بابت حمل درب، هزینه مجزا گرفته می‌شود و هر چه فاصله محل مورد نظر بیشتر باشد، هزینه حمل نیز بیشتر خواهد شد.

نحوه نصب درب ضد سرقت

نحوه نصب درب ضد سرقت، یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت می‌باشد. یکی از راه‌های نصب‌ درب‌های ضد سرقت از طریق جوش دادن می‌باشد. در این روش درب ضد سرقت در چهارچوب قرار می‌گیرد و پس از تعیین تراز بودن و عمود بودن درب، به چهارچوب جوش داده می‌ شود. روش دیگر نصب رول بولت می‌باشد که با ایجاد سوراخ بر روی دیوار و توسط رول بولت درب و چهارچوب به یکدیگر متصل می‌شوند.

چهارچوب

دلیل اینکه چهارچوب را به این لیست اضافه کرده ایم به این دلیل است که اگر چهارچوب شما متناسب با اندازه درب ضد سرقت نباشد، ناچار هستید چهارچوب را تخریب کنید. بسیاری از افراد برای جلوگیری از تخریب درب ضد سرقت را با ابعاد سفارشی متناسب با چهارچوب سفارش می‌دهند. اما بسیاری از مواقع چهارچوب انقدر کوچک است که تنها راه نصب آن تخریب چهارچوب می‌باشد. بنابراین اگر با چنین مشکلی مواجه هستید باید هزینه تخریب و چهارچوب را هم در کنار قیمت درب ضد سرقت در نظر بگیرید.

قیمت حمل درب ضد سرقت

اگر قصد خرید درب ضد سرقت به صورت تک یا عمده دارید، طبیعتا باید قیمت حمل درب ضد سرقت را نیز در نظر بگیرید. قیمت حمل درب ضد سرقت به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه حمل درب تا درب ورودی با حمل درب تا طبقه پنجم یک آپارتمان متفاوت خواهد بود. همچنین تعداد درب‌ها نیز در میزان هزینه تاثیرگذار هستند. بنابراین قبل از خرید یا سفارش درب ضد سرقت به تمامی این موارد توجه کنید.

بیشتر بخوانیم:قیمت درب ضد سرقت

قیمت درب ضد سرقت ارزان

به طور کلی درب‌های ضد سرقت ایرانی نسبت به درب‌های ترکی از قیمت پایین تری برخوردار هستند. از طرفی دیگر درب‌های ضد سرقت چینی از درب‌های ایرانی ارزان‌تر بوده و کیفیت آن‌ها نیز تاحدودی پایین‌ تر است. اما کیفیت بسیاری از درب‌های ایرانی می‌تواند با درب‌های ضد سرقت ترکی رقابت کند. به طور کلی می‌توان گفت قیمت ارزان‌ ترین درب‌های ضد سرقت که به آن‌ها درب‌های اکونومی گفته می‌شود ابین ۱ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان  الی ۱۰ میلیون تومان می‌باشد

جمع بندی

در این مقاله درباره هوامل موثر در قیمت درب ضد سرقت صحبت کردیم. همانطور که می‌دانید، درب‌های ضد سرقت انواع مختلفی دارند و فاکتورهای متفاوتی می‌تواند در میزان قیمت آن‌ها تاثیرگذار باشد. از جمله عوامل موثر در قیمت درب‌های ضد سرقت شامل کشور سازنده، جنس تشکیل دهنده، ابعاد و وزن، نوع روکش، نوع و تعداد یراق آلات و نوع قفل می‌شود. با در نظر گرفتن تمامی این عوامل می‌توانید بهترین انتخاب را هنگام خرید درب ضد سرقت داشته باشید.