درب های ضد سرقت ایرانی و خارجی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

  • تاریخ انتشار : 2023/11/02
  • نظرات : بدون نظر

تفاوت درب‌ های ایرانی و خارجی  در چیست؟ آیا ایرانی بودن درب ضد سرقت نشان دهنده بی کیفیت بودن کالاست . جنس و وزن و نصب و چهارچوب و قفل و لولای دربهای ضد سرقت در کشورهای خارج چگونه است. اگر شما هم در انتخاب خود بین دربهای ایرانی و خارجی دچار سردر گمی شده اید، بد نیست دربهای خارجی کشورهای مختلف را یک قیاس اجمالی داشته باشید. در این مقاله از سری مقالات سبلان درب قصد داریم درباره انواع درب ضد سرقت ایرانی و خارجی صحبت کنیم و به بررسی تفاوت درب‌ های ایرانی و خارجی بپردازیم. اگر مایلید در این باره اطلاعاتی کسب کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

با هم بخوانیمرگلاژ درب ضد سرقت

انواع درب‌های ضد سرقت 

امروزه استفاده از درب ضد سرقت به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارند،  به امری ضروری تبدیل شده است. در حال حاضر درب ‌های مختلفی در بازار وجود دارد که از نظر ویژگی متفاوت هستند. به طور کلی درب‌های ضد سرقت را با توجه به کشور تولید کننده، جنس بدنه و نوع طراحی تقسیم بندی می ‌کنند. در حال حاضر درب‌های ضد سرقت ایرانی، ترکی، چینی و ایتالیایی در بازار وجود دارند. هر کدام از این درب‌ها با هم تفاوت‌هایی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می کنیم.

تفاوت درب‌ های ایرانی و خارجی

 

درب ضد سرقت چینی 

درب‌ های چینی یکی از درب‌های وارداتی است که با کیفیت‌های مختلف در بازار وجود دارد. البته بیشتر درب ‌های چینی موجود از نوع فلزی هستند و در ساختار آن‌ها از ورق فولادی کمتر استفاده شده است. برخی ویژگی درب‌های چینی به شرح زیر است.

  • اغلب درب‌های چینی جنس و روکش فلزی دارند.
  • قفل درب‌های چینی از مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع قفل ۱۳ زبانه دارد که در چهار جهت حرکت می‌کند.
  • یراق آلاتی که در این درب‌ها به کار رفته کیفیت بالایی دارد.
  • درب‌های چینی قابلیت استفاده از کلید کامپیوتری را دارند.
  • این درب‌ها چهار عدد لولای مخفی با قابلیت رگلاژ دارند.
  • در برخی از درب‌های چینی قابلیت نصب چشمی و دستگیره فلزی وجود دارد. در برخی دیگر از قبل این اجزا نصب شده‌اند.
  • این درب‌های دارای اصول استاندارد طراحی و ابعاد متفاوت هستند.
  • مقاومت در برابر رطوبت و حرارت نیز یکی از ویژگی‌ های مهم درب ‌های چینی است.
  • این درب‌ ها به دلیل داشتن ساختار فلزی برای اماکن عمومی و ورودی آپارتمان ‌ها مناسب هستند.

درب ضد سرقت ایتالیایی 

این درب‌ ها از طراحی خاصی برخوردار هستند و به عنوان محصولی لوکس و گران قیمت در بازار وجود دارند. به همین دلیل از این درب‌ها در اماکن مسکونی یا اداری لوکس استفاده می ‌شوند. از ویژگی‌ های درب ضد سرقت ایتالیایی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • از نظر طراحی و جنس بدنه این درب‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
  • در قسمت داخلی درب‌های ایتالیایی یک یا دو ورق فولادی به کار رفته است.
  • با توجه به مکانی که این درب‌ها نصب می‌شوند؛ امکان تغییر در ابعاد و اندازه درب وجود دارد.
  • با توجه به وزن درب تعداد لولاها نیز قابل تغییر است.
  • درب‌های ایتالیایی لولاهای مخفی دارند.
  • چرخش در این نوع درب‌ حول محور مرکزی است.
  • اغلب درب‌های ایتالیایی ساختار چوبی با روکش PVC دارند.

درب ضد سرقت ایرانی 

درب‌های ضد سرقت داخلی از نظر کیفیت به دو دسته باکیفیت و بی‌کیفیت تقسیم می‌ شوند. البته نا گفته نماند که درب‌های داخلی از  تنوع و طراحی زیبایی برخوردار هستند. در اینجا به برخی از ویژگی‌ های این نوع درب اشاره می‌شود.

  • به طور کلی ابعاد درب ضد سرقت ایرانی ۲۱۰*۱۱۰ سانتی‌متر است و به صورت تک لنگه تولید می‌شود.
  • جنس بدنه این نوع درب از چوب‌هایی نظیر راش و بلوط است.
  • درب‌های ایرانی چهار لولا با قابلیت رگلاژ دارند.
  • قفل این درب‌ها ۸ زبانه دارد که از دو جهت در چهارچوب جای می‌گیرد.
  • در بین درب‌های داخلی درب ضد سرقت فلزی کمتر تولید می‌شود.
  • برخی از درب‌های ضد سرقت ایرانی روکش PVC دارند.

امکان نصب چشمی و دستگیره بر روی این نوع درب وجود دارد.

درب ضد سرقت ترک 

درب‌های ترک از نظر کیفی محصولاتی با کیفیت هستند. به همین دلیل قسمت عمده‌ای از بازار را در اختیار دارند و محصولاتی پرفروش هستند. نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که درب‌های ترک از نظر جنس بدنه و استحکام با نوع ایرانی تفاوت چندانی ندارند اما از نظر قیمت از درب ‌های ایرانی و چینی گرانتر هستند. برخی ویژگی‌ های درب ضد سرقت ترک به شرح زیر است.

  • چهارچوب درب ضد سرقت ترک ۱۷ سانتی‌متر ضخامت دارد و ورق به کار رفته در آن نیز ۱٫۴ میل است.
  • در قسمت پایین این درب‌ها از استیل ضد زنگ استفاده شده تا درب در برابر رطوبت و ضربه از مقاومت بیشتری برخوردار باشد.
  • درب‌ های ترک مانند مانند درب‌ های ایرانی به صورت تک لنگه و با ابعاد ۲۱۰*۱۱۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند.
  • امکان نصب چشمی و دستگیره بر روی این نوع درب وجود دارد.
  • درب‌های ترک ۴ لولا با قابلیت رگلاژ دارند.
  • قفل این درب‌ها ۸ زبانه متحرک دارد.
  • بخش اعظم درب‌ های تولید شده ترک درقالب MDF بوده و روکش چوبی دارند.

تفاوت درب ‌های ایرانی و خارجی

با توجه به مطالب گفته شده درب‌های ضد سرقت ویژگی ‌های مشترک و متفاوتی دارند که همین نشان دهنده تفاوت درب‌ های ایرانی و خارجی   است. در این قسمت به بیان این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

نصب درب ضد سرقت 

نصب انواع درب‌ ضد سرقت با هم فرق دارد. برای مثال درب‌ های چینی با صرف زمانی اندک به راحتی نصب می‌شوند. اما درب‌ های ترک و ایرانی به زمان بیشتری نیاز دارند.

وزن درب ضد سرقت 

همان‌طور که می‌دانید یکی از معیارهای تعیین کیفیت درب ضد سرقت وزن آن است. یعنی هر چه درب سنگین تر باشد از کیفیت بهتری برخوردار است. مثلا درب‌های چینی وزنی سبک دارند و درب ترک دو برابر آن وزن دارد. همین امر نشان دهنده تفاوت دربهای ایرانی و خارجی است.

چهارچوب درب ضد سرقت 

چهارچوب این درب ‌ها از نظر طراحی نیز با هم فرق دارند. به عنوان مثال چهارچوب درب چینی سطحی صاف دارد اما در مدل‌های ترک و ایرانی این سطح صاف نیست. در واقع صاف نبودن چهارچوب مزیتی است که باز کردن درب را غیر ممکن می‌سازد.

کیفیت درب ‌های ضد سرقت 

میزان کیفیت نیز بیانگر تفاوت درب‌ های ایرانی و خارجی     است. همان‌طور که قبلا اشاره شد؛ درب‌های چینی کیفیت چندانی ندارند. گاهی نیز قیمت آن‌ها از محصولات ایرانی و ترک بیشتر است. درب‌های ایتالیایی با توجه به طراحی و جنس بدنه محصولات بسیار باکیفیت و گرانی هستند و درب‌های ترک و ایرانی از نظر کیفیت جنس بدنه، یکسان هستند؛ اما در درب‌‌های ترک از یراق آلات باکیفیت‌تری استفاده می‌شود.

قفل و لولای درب‌های ضد سرقت 

لولا یکی از اجزایی است که تعداد، جنس و طرز قرارگیری آن نقش موثری در کیفیت درب ضد سرقت دارد. لازم به ذکر است که لولای درب‌های ترک از داخل قابل رویت است. اما نوع چینی آن لولاهایی مخفی دارد.

قیمت درب‌ های ضد سرقت 

اختلاف قیمت نیز نشانگر کیفیت و تفاوت درب‌ های ایرانی و خارجی است. بد نیست این محصولات را از نظر قیمت نیز بررسی کنیم. همان‌طور که گفته شد درب‌های ایتالیایی در رده محصولات لوکس قرار دارند. درب‌های ایرانی با توجه به کیفیت قیمتی متوسط دارند. اما درب‌های چینی کیفیت چندانی ندارند ولی به دلیل شرایط موجود قیمت آن‌ها پایین نیست. در حال حاضر در بازار داخلی درب‌های ترک در مقایسه با نوع ایرانی و چینی گرانتر هستند.

ابعاد درب‌ های ضد سرقت 

ابعاد درب‌های ضد سرقت ترک ۱۱۵*۲۲۰ سانتی‌متر  است. اما در نوع ایرانی و چینی این ابعاد به ۱۰۵*۲۱۰ سانتی‌متر  می‌رسد.

رویه درب‌ های ضد سرقت 

روکش درب‌های داخلی و خارجی نیز با هم تفاوت‌هایی دارند. مثلا رویه درب‌های ترک از ام دی اف است و روکش چوب یا PVC دارد. اما رویه درب‌های چینی با رنگ‌های کوره‌ای یا به صورت HDF  رنگ شده‌اند. برخی نیز روکش PVC دارند.

تشخیص درب ضد سرقت ترک 

به طور کلی درب‌های ترک در مقایسه با نوع ایرانی وزن بیشتری دارند. انتهای لنگه درب ترک استیل به کار رفته است و ابعاد آن نیز در مقایسه با درب ایرانی کمی متفاوت است. همچنین میزان باز شوندگی درب ترک به ۱۰۰ سانتی‌متر  می‌رسد. یکی دیگر از راه‌های تشخیص درب‌های ترک استفاده از یراق آلات باکیفیت است. قفل اصلی این نوع درب نیز ۴ زبانه و قفل کمکی آن ۳ زبانه دارد.

قیمت درب ضد سرقت ایرانی 

درب‌های ایرانی با توجه به کیفیت و متریال مورد استفاده قیمت‌های متغیری دارند. در کل درب‌های ایرانی نسبت به نوع ترک  قیمت پایین تری دارند. اما در مقایسه با درب‌های چینی گرانتر هستند.

بیشتر بخوانیم:نمایندگی رسالت سبلان درب مهر

جمع بندی 

همان‌طور که ذکر شد درب ‌های ضد سرقت ویژگی‌های متفاوتی دارند. در واقع همین تفاوت‌ها است که بر میزان کیفیت و قیمت محصول اثر می‌گذارد. در این مقاله درباره انواع درب ضد سرقت موجود در بازار و  تفاوت درب‌ های ایرانی و خارجی صحبت کردیم. همچنین درب ‌های داخلی با نمونه ‌های خارجی مقایسه گردید و در مورد راه‌ های تشخیص درب‌ ضد سرقت ترک و قیمت درب‌‌های ایرانی مطالبی بیان شد. با توجه به مطالب ذکر شده درب‌ ضد سرقت ترک باکیفیت‌ ترین و گرانترین درب موجود در بازار ایران است. اما با توجه به شرایط اقتصادی خرید درب‌های ضد سرقت ایرانی به صرفه‌تر است.