بهترین رنگ درب ضد سرقت

  • تاریخ انتشار : 2023/11/23
  • نظرات : بدون نظر

یکی از عوامل تاثیرگذار در ماندگاری درب ضد سرقت، رنگ آن می‌باشد. رنگ‌های درب‌های ضد سرقت معمولا در چند رنگ متداول تولید می‌شوند که شامل رنگ سفید، قهوه‌ای، مشکی و کرم می ‌باشد. در این مبحث سبلان در قصد داریم بهترین رنگ درب ضد سرقت را معرفی کرده و به ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها بپردازیم.

درب ضد سرقت، راهی برای ایمنی و آرامش

استفاده از درب‌های ضد سرقت جهت حفظ ایمنی ساختمان و محل سکونت استفاده می‌شود. عوامل زیادی در استاندارد بودن یک درب ضد سرقت نقش دارند. درب‌های ضد سرقت می‌توانند به عنوان درب‌های بیرونی و درب‌های داخلی نصب شوند و تنوع زیادی دارند. در کنار ایمنی و مقاومت این نوع درب‌ها، زیبایی ظاهری آن‌ها نیز برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. در اولین نگاه به یک خانه یا ساختمان، اولین چیزی که با آن روبه رو می‌شویم درب ساختمان است. درب‌های ضد سرقت در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و زیبایی نمای خانه را دو چندان می‌کنند.

بهترین رنگ درب ضد سرقت کدام است؟

همانطور که گفتیم، درب‌های اصلی‌ترین قسمت ساختمان هستند که با آن‌ها رو به رو می‌شویم. بنابراین این درب‌ها علاوه بر اینکه باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند، زیبایی ظاهری آن‌ها نیز حائز اهمیت است. شرکت‌های تولید کننده تجهیزات درب‌های ضد سرقت از دو رنگ اصلی که در دسته بهترین رنگ درب ضد سرقت قرار می‌گیرند استفاده می‌کنند: رنگ سفید و رنگ قهوه‌ای. اکثر درب‌های ضد سرقت با این دو رنگ ساخته می‌شوند و از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

درب ضد سرقت رنگ قهوه‌ای

اکثر درب‌های ضد سرقت با چوب ساخته می‌شوند و یا از روکش چوبی برخوردار هستند. رنگ قهوه‌ای تداعی گر رنگ چوب بوده و دارای طیف رنگی بسیار زیادی است. شما می‌توانید انواع درب‌های ضد سرقت را با رنگ‌های قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره یا قهوه‌ای سوخته مشاهده کنید. بنابراین این رنگ یکی از رایج‌ترین رنگ‌هایی است که در ساخت درب‌های ضد سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مزایای رنگ قهوه‌ای، قابل تشخیص نبودن گرد و خاک بر روی آن است. به‌همین دلیل بسیاری از ساختمان سازها برای درب‌های واحدهای مسکونی بخصوص در مناطقی که رفت و آمد زیادی وجود دارد، از درب‌های ضد سرقت قهوه‌ای رنگ استفاده می‌کنند. اکثر درب‌های ورودی ساختمان‌ها دارای طیف قهوه‌ای هستند.

درب ضد سرقت سفید رنگ

یکی دیگر از رنگ‌های پر استفاده در درب‌های ضد سرقت، رنگ سفید می‌باشد. در بسیاری از درب‌های ضد سرقت فلزی و چوبی از رنگ سفید استفاده می‌شود و بعد از رنگ قهوه‌ای، این رنگ در رتبه دوم قرار می‌گیرد. درب‌های سفید به دلیل اینکه در دسته رنگ‌های خنثی قرار می‌ گیرند با هر محیطی سازگار می‌شوند و در بسیاری از آپارتمان‌ها، مراکز اداری یا مراکز تجاری چند طبقه از این نوع رنگ استفاده می‌ شود. مزیت دیگری که رنگ سفید دارد این است که فضا را روشن‌تر نشان می ‌دهد. تنها عیبی که اینگونه درب‌ها دارند، این است که زود‌تر کثیف می ‌شوند. سفید طلایی یکی از طیف‌های رنگ سفید بوده که در ساخت درب‌های ضد سرقت از آن استفاده می‌شود.

رنگ‌های ترکیبی

در کنار این دو رنگ اصلی، برخی از دب‌های ضد سرقت با رنگ‌های ترکیبی تولید می‌شوند. به عنوان مثال ترکیب رنگ قهوه‌ای با سفید و یا سفید با مشکی از ترکیب‌هایی است که طرفداران زیادی داشته و از آن در ساخت درب‌های ضد سرقت استفاده می ‌شود. رنگ‌های قرمز شرابی و نارنجی نیز از جمله رنگ‌هایی هستند که در بعضی از درب‌های ضد سرقت استفاده می‌شوند. درب ضد سرقت کرم رنگ و درب ضد سرقت رنگ مشکی از دیگر درب‌هایی است که به صورت محدود تولید می‌شوند اما با استقبال کمتری رو به رو شده اند و پراستفاده ترین درب‌های ضد سرقت در  همان دو رنگ قهوه‌ای و سفید تولید می‌شود.

چه عواملی در تعیین بهترین رنگ درب ضد سرقت موثر هستند؟

برای تعیین بهترین رنگ درب ضد سرقت تنها ظاهر رنگ آن اهمیت ندارد؛ هر چند رنگ تاثیر بسیار زیادیی در زیبایی درب دارد، اما عوامل موثر دیگری وجود دارد که باعث می‌شود کیفیت رنگ تعیین شود. با آشنایی با عواملی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد می‌توانید بهترین رنگ ضد سرقت را هنگام سفارش در نظر بگیرید.

ماندگاری رنگ درب ضد سرقت

اهمیتی ندارد درب ضد سرقت، سفید باشد یا قهوه‌ای؛ اگر ماندگاری کافی نداشته باشد، به سرعت دچار پریدگی می‌شود و به بافت درب آسیب می‌ رساند. رنگ‌هایی که برای درب‌های ضد سرقت بخصوص درب ورودی ساختمان ‌ها استفاده می‌شود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و در برابر ضربه و خط و خش نیز دوام بیاورند. نکته مهم دیگر این است که درب ورودی ساختمان‌ها معمولا در معرض تابش شدید نور خورشید قرار دارند. بنابراین رنگی که بر روی درب‌های ضد سرقت زده می‌ شود، باید در برابر نور خورشید مقاوم باشد و بر اثر تابش طولانی مدت جلای خود را از دست ندهد. همچنین اگر این نوع درب‌ها در محیط‌های مرطوب قرار دارند، باید از رنگ‌هایی استفاده شود که در برابر رطوبت مقاوم باشند.

سازگاری با سایر اجزاء ساختمان

داشتن هارمونی بین اجزاء یک ساختمان، در زیبایی ساختمان تاثیر بسزایی دارد. بنابراین یکی از ویژگی هایی که یک رنگ خوب باید داشته باشد، هماهنگی آن با سایر اجزاء ساختمان است. رنگ دیوارهای داخلی ساختمان و دیوارهای بیرونی ساختمان، در تعیین رنگ سازگار با محیط، بسیار اثرگذار هستند. بنابراین بسیاری از ساختمان سازها باید قبل از سفارش درب‌های ضد سرقت این نکته را در نظر داشته باشند؛ حتی اگر رنگ دیوارها یا نمای ساختمان هنوز ساخته نشده بهتر است قبل از سفارش برای این مساله تصمیم گیری کنند.

مقاوم در برابر هوازدگی و خوردگی

مقاومت در برابر هوازدگی و خوردگی یکی دیگر از عواملی است که بهترین رنگ درب ضد سرقت را تعیین می‌کند. از آنجایی که درب‌های اصلی معمولا در محیط بیرونی قرار دارند و در معرض هوا هستند، باید از رنگ‌هایی بر روی آن‌ها استفاده شود که در برابر این عوامل مقاوم باشند. معمولا در درب‌های ضد سرقت از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که حاوی پودر الکترواستاتیک هستند که در برابر خوردگی و هوزادگی مقاوم هستند.

مقاومت در برابر رطوبت

درب‌های چوبی و فلزی در برابر رطوبت آسیب‌پذیر هستند. لذا باید از رنگ‌ها و روکش‌هایی بر روی این نوع درب‌ها استفاده شود که مقاومت آن‌ها را در برابر رطوبت و نم افزایش می‌دهد. رنگ ‌هایی که بر روی روکش پی وی سی استفاده می‌شوند، مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند و عموما در محیط‌ هایی با آب و هوای مرطوب از این نوع درب‌ها استفاده می‌شود. بنابراین ساختمان سازهایی که قصد استفاده از درب‌های ضد سرقت در محیط‌های مرطوب را دارند حتما باید به میزان مقاومت رنگ درب ضد سرقت در برابر رطوبت توجه کنند.

آموزش رنگ کاری درب ضد سرقت

رنگ‌ آمیزی درب‌های ضد سرقت تفاوت چندانی با سایر درب‌ها ندارد؛ اما برای رنگ آمیزی تمیز و بدون مشکل، باید مهارت فراوانی در رنگ آمیزی داشته باشید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از رنگ آمیزی درب‌های ضد سرقت رعایت کرد، پاکسازی درب و زدودن گرد و غبار از روی آن می‌باشد. مرحله دیگری که قبل از رنگ آمیزی درب ضد سرقت انجام می‌شود، صاف کردن سطح درب با سمباده می‌باشد. برای استفاده از رنگ‌های ترکیبی مهارت بیشتر و دقت بیشتری نیاز است. برای رنگ آمیزی ترکیبی ابتدا باید تمام درب را با رنگ اول به طور کامل رنگ آمیزی کنید و پس از خشک شدن رنگ، از رنگ دوم استفاده کنید. براق‌ کننده از جمله موادی هستند که برای جلا دادن به رنگ در و زیبایی آن‌ها استفاده می‌شود.

قیمت درب ضد سرقت با توجه به نوع رنگ چگونه است؟

هنگام خرید درب‌های ضد سرقت چه به صورت تکی و چه به صورت عمده، عوامل زیادی در تعیین قیمت تاثیر گذار هستند. رنگ درب ضد سرقت نیز یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت این نوع درب‌ها می‌باشد. میزان ماندگاری رنگ در نوع درب‌های چوبی و فلزی می‌تواند در تعیین قیمت نقش موثری را ایفا کند. همچنین هر کدام از عواملی که به آن اشاره کردیم می‌ تواند در تعیین گرانترین درب ضد سرقت یا ارزان ترین درب ضد سرقت موثر باشد. عوامل دیگری که در تعیین قیمت درب ضد سرقت تاثیرگذار هستند شامل جنس درب، نوع روکش آن و ابعاد آن می‌شود.

ترمیم رنگ درب ضد سرقت

درصورت آسیب دیدن رنگ درب، شما می‌توانید مجدد آن را ترمیم کنید و نیازی به تعویض درب نیست. اما برای رنگ آمیزی مجدد، درب ضد سرقت باید از چهارچوب خارج شده و تمامی یراق آلات نیز از آن جدا شود. پس از سمباده زنی و از بین بردن رنگ قبلی به طور کامل می‌توان مجدد بر روی آن رنگ آمیزی کرد. اگر قصد ترمیم درب ضد سرقت را دارید بهتر است از متخصیص در این حوزه کمک بگیرید تا بدون پرداخت هزینه مضاعف درب ضد سرقت ترمیم شود.

جمع بندی نهایی

در این مقاله از مجموعه مقالات سبلان در به معرفی بهترین رنگ درب ضد سرقت و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد پرداختیم. همانطور که اشاره کردیم عوامل زیادی از جمله ماندگاری، مقاومت در برابر رطوبت، حرارت و هوازدگی و همچنین سازگار بودن آن با اجزاء ساختمان می ‌تواند در تعیین بهترین رنگ موثر باشد. همچنین اشاره کردیم که بهترین رنگ های رایجی که برای درب‌های ضد سرقت استفاده می‌ شود، رنگ قهوه‌ای و سفید است. به نظر شما چه عوامل دیگری می ‌تواند در تعیین بهترین رنگ درب ضد سرقت تاثیر گذار باشد؟