چه عواملی در افزایش امنیت درب ضد سرقت موثر است؟

  • تاریخ انتشار : 2023/11/23
  • نظرات : بدون نظر

امنیت درب ضد سرقت  تا چه میزان است؟ آیا اکتفا کردن به اینکه درب ضد سرقت کار گذاشته ایم صد درصد امنیت ما را تضمین می کند. همان‌طور که می‌دانید یکی ار نیازهای اساسی انسان احساس امنیت است و به هر شکلی سعی دارد این امنیت را در محیط زندگی خود برقرار سازد. یکی از راه‌هایی که در دهه‌های اخیر توانسته به تامین امنیت کمک کند؛ استفاده از درب‌های ضد سرقت است. اما سوالی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند این است که آیا همه درب‌های ضد سرقت به تامین امنیت کمک می‌کنند؟ آیا فاکتورهایی وجود دارد که به افزایش امنیت منجر شود؟ ما در این مقاله درباره عوامل یا فاکتورهایی که در افزایش امنیت درب ضد سرقت موثر هستند صحبت می‌کنیم. پس تا انتهای این مقاله از سری مقالات سبلان در ما را دنبال کنید.

فاکتورهای موثر در افزایش امنیت درب ضد سرقت

به طور کلی هدف استفاده از درب ضد سرقت تامین امنیت محل سکونت، اداره، شرکت یا کارخانه است. یکی از عواملی که به تامین امنیت کمک می‌کند. کیفیت درب ضد سرقت و اجزای تشکیل دهنده آن است. مسلما هر چه کیفیت درب خریداری شده بالاتر باشد ضریب امنیت نیز افزایش می‌یابد. فاکتورهای زیادی در افزایش امنیت وجود دارد که به شرح زیر است.

چهار چوب درب ضد سرقت

یکی از عوامل موثر در امنیت درب ضد سرقت چهارچوب آن است. معمولا چهار چوب درب بین ۱ تا ۲ میل ضخامت دارد. بنابراین برای ایجاد امنیت نیاز است که چهارچوب از ضخامت بیشتری برخوردار باشد. یکی دیگر از مزایای این امر جلوگیری از تاب برداشتن در قسمت‌های وسط چهارچوب است.

جنس بدنه و کلاف

این عامل نیز در امنیت درب ضد سرقت موثر است. مسلما هر چه مواد مورد استفاده در ساخت درب مرغوب‌تر باشد؛ درب‌های باکیفیت‌تری تولید می‌شود. از طرفی سارقان برای باز نمودن در از دیلم استفاده می‌کنند.پس باید کلاف درب از ضخامت مناسبی برخوردار باشد تا از ورود آن‌ها جلوگیری شود. به طور کلی هر چه ضخامت کلاف بیشتر باشد در ایجاد امنیت موثرتر است.

ورق فولادی یا شبکه فلزی داخل درب

استفاده از ورق‌های فلزی نظیر فولاد یکی از راه‌هایی است که سبب افزایش امنیت درب ضد سرقت می‌شود. در برخی از درب‌ها از ورق فولاد به صورت کامل استفاده می‌شود اما در برخی دیگر ورق فولاد نازک یا آلیاژهای ضعیف به کار می‌رود که در نهایت کیفیت درب را کاهش داده و در ایجاد امنیت نیز چندان موثر نیست.

قفل درب ضد سرقت

یکی از عواملی که نقش موثری در ایجاد امنیت دارد؛ قفل درب ضد سرقت است. تکنولوژی مورد استفاده در ساخت قفل‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس هر چه این تکنولوژی به استانداردهای مورد نطر نزدیک‌تر باشد؛ امنیت نیز بیشترتامین می‌شود. به طور کلی کیفیت قفل وابسته به کیفیت قفل مرکزی است. پس برای ایجاد امنیت باید قفل و لولا درون فلز قرار بگیرند و قفل دارای زبانه‌های بیشتری باشد.

رزت‌های روی سیلندر

رزت‌ها نیز نقش موثری در امنیت درب ضد سرقت دارند. البته ناگفته نماند که کیفیت آلیاژ به کار رفته در ایجاد ایمنی اهمیت دارد. لازم به ذکر است که رزت‌ها روی سیلندر درب را می‌پوشانند.

ضخامت ام دی اف

برخی افراد فکر می‌کنند ضخامت لایه پشتیبان تاثیری در ایجاد امنیت ندارد. در صورتی که این‌طور نیست. ضخامت بیشتر ام دی اف می‌تواند ضریب شکست پذیری درب را کاهش د‌هد.

پین‌های ثابت

پین‌ها نیز به ایجاد امنیت کمک می‌کنند. زیرا در سمت لولا قرار دارند و در داخل منزل از باز شدن درب جلوگیری می‌کنند.

موارد ذکر شده عواملی بودند که به افزایش امنیت درب ضد سرقت کمک می‌کردند. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که تا حد زیادی به ایجاد امنیت کمک می‌کند. این موارد عبارتند از

استفاده از قفل آژیردار

قفل‌های آژیردار به گونه‌ای طراحی شدند که با کوچکترین ضربه به صدا در می‌آیند و از این طریق مانع تخریب درب توسط سارقان می‌شوند.

قفل مرکزی

همان‌طور که قبلا ذکر شد تعداد زبانه نقش موثری در ایجاد امنیت دارد. زیرا در قسمت بالا و پایین، درب و چهارچوب را درگیر می‌کنند.

استفاده از دستگیره دیجیتالی

دستگیره دیجیتال انواع مختلفی نظیر کارتی یا دستگیره‌هایی که با اثر انگشت کار می‌کنند؛ دارد. اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که دستگیره دیجیتالی به دلیل داشتن قفل ضعیف در برابر ضربه آسیب پذیر است.

استفاده از چشمی دیجیتال

چشمی دیجیتال مانند دوربین نظارتی است و از افراد پشت درب عکس می‌گیرد. همین امر نقش بسزایی در افزایش امنیت دارد.

استفاده از دزدگیر

دزدگیر نیز یکی از مواردی است که به امنیت درب ضد سرقت کمک می‌کند. روش کار دزدگیرها به این صورت است که هر گاه کدی اشتباه وارد شود؛ بلافاصله آژیر به صدا در می‌آید.

باهم بخوانیمدفتر فروش غرب تهران

آیا همه درب‌های ضد سرقت امنیت را به طور کامل تامین می‌کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که درب‌های ضد سرقت انواع مختلفی دارند و در ساخت آن‌ها به غیر از تامین امنیت به سایر موارد نظیر زیبایی نیز اهمیت داده می‌شود. پس با تکیه بر یک فاکتور نمی‌توان از کیفیت محصول مطمئن شد. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام خرید تمامی موارد در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که برخی برندها دارای گواهی ضد سرقت اتجادیه اروپا هستند. این بدان معناست که محصولات آن‌ها از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است.

میله امنیتی درب

یکی از راه‌های ایجاد امنیت استفاده از میله در پشت در است. این میله‌ها جنسی فولادی و مستحکم دارند و روش نصب آن‌ها به این صورت است که یوغ میله در زیر دسته و مابقی در سمت دیگر درب قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که میله‌ امنیتی قابلیت تنظیم دارد و برای بیشتر درب‌ها قابل استفاده است.

محافظ ضد سرقت درب ورودی

این محصول جنسی آهنی و باکیفیت دارد و به گونه‌ای طراحی شده که مانع ورود سارقان به داخل منزل می‌شود. این ابزاز وزنی سبک و قابل حمل دارد و برای درب‌های ورودی منازل یا آپارتمان‌ها قابل استفاده است.

قفل ضد سرقت درب چوبی

آنچه مسلم است قفل ضد سرقت درب چوبی به اندازه درب‌های امنیتی مقاوم نیست و به طور نسبی به ایجاد امنیت کمک می‌کند. به عبارت بهتر قفل ضد سرقت درب چوبی تا حدی در ایجاد مقاومت موثر است و برای سارقان زمان لازم برای سرقت را افزایش می‌دهد.

چه نوع قفلی برای درب‌های چوبی مناسب‌تر است؟

قفل‌هایی که بیشتر از یک زبانه دارند نظیر مونو بلاک و مولتی پوینت برای درب‌های چوبی مناسب هستند اما برای ایجاد امنیت بیشتر قفل کمکی نیز قابل استفاده است.

کدام نوع قفل‌ ضریب امنیت بالاتری دارد؟

در حال حاضر انواع مختلفی از قفل‌های ضد سرقت در بازار وجود دارد که همگی در ایجاد امنیت نقش دارند. اما آن دسته از قفل‌ها که زبانه بیشتری دارند از ضریب امنیتی بالاتری برخوردار هستند.

بهترین نوع قفل برای درب‌های ضد سرقت کدام است؟

همان‌طور که می‌دانید قفل‌های باکیفیت و استاندارد در ایجاد امنیت نقش بسزایی دارند. در حال حاضر قفل‌های ضد سرقت انواع مختلفی دارند اما بهترین نوع آن قفل دیجیتالی است.

کلید کارگری درب ضد سرقت چیست؟

معمولا در کنار کلید اصلی دو عدد کلید به نام کلید کارگری وجود دارد که در مرحله ساخت خانه استفاده می‌شود و بعد از آن قابل استفاده نیست و اصطلاحا از رده خارج می‌شود. طبق نظر کارشناسان استفاده از کلید کارگری باعث افزایش امنیت خانه می‌شود.

آیا درب‌های ضد سرقت ارزان قیمت از امنیت لازم برخوردار هستند؟

همان‌طور که قبلا اشاره شد استفاده از مواد باکیفیت در ساخت درب ضد سرقت اهمیت خاصی دارد و طبعا سبب افزایش قیمت این محصول نیز می‌شود. اما این به معنای عدم ایمنی درب ضد سرقت ارزان‌تر نیست. لازم به ذکر است که از طریق برندهای مناسب و معتبر می‌توان این محصول را خریداری کرد.

بیشتر بخوانیمجدیدترین مدل درب اتاق خواب سفید

نکاتی که امنیت درب ضد سرقت را افزایش می‌دهد.

  • در تولید درب ضد سرقت برای ارتقا کیفیت و ایجاد امنیت از ورق فولاد استفاده می‌شود. به همین دلیل وزن درب سنگین‌تر می‌شود و برای نصب آن نیاز به لولای بیشتری است. پس هنگام خرید باید لولاها و نحوه جوش آن‌ها را در نظر داشت.
  • میله‌های امنیتی یکی دیگر از مواردی هستند که به افزایش امنیت ساختمان کمک می‌کنند.
  • درب‌های فاقد شیشه، درب‌های تمام چوب و فولاد نیز سبب افزایش امنیت می‌شوند. زیرا نفوذ در آن‌ها کار آسانی نیست.
  • استفاده از آرام بند می‌تواند در ایجاد امنیت موثر باشد. زیرا احتمال باز ماندن درب به حداقل می‌رسد.
  • درب‌های دارای عایق صوتی و حرارتی در برابر برش و فشار از مقاومت بالایی برخوردار هستند که همین امر سبب اقزایش امنیت درب ضد سرقت می‌شود.

جمع بندی

همان‌طور که قبلا اشاره شد در دهه‌های اخیر استفاده از درب ضد سرقت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این درب‌ها از طراحی زیبا و مقاومت بالایی برخوردار هستند اما بیشتر به منظور ایجاد امنیت کاربرد دارند. ما نیز در این مقاله در مورد عوامل موثر بر امنیت درب ضد سرقت صحبت کردیم. همچنین درباره قفل به عنوان عامل اصلی در تامین امنیت، معرفی بهترین نوع قفل، محافظ و میله امنیتی و راه‌هایی که منجر به افزایش امنیت درب‌های ضد سرقت می‌شود؛ مطالبی را بیان کردیم.